veckans nytt 2

Okej här kommer en liten uppdatering om vad som försigår i mitt liv just nu.

 

Den här veckan har vart lite crazy, iallafall slutet av veckan. Har varit duktig och varit i skolan varje dag, gjort mina läxor och tillochmed gått in till min lärares kontor för att smöra lite ;) Gick in och pratade med min lärare som jag har i Front desk managing och Intr Hospitaly and Tourism, sa att jag verkligen vill göra vad jag kan för att klara av kursen, hon tyckte att jag har en bra inställning och lovade att jag inte kommer att få ett F :P

Jag tror att jag aldrig har varit såhär upptagen någonsin i mitt liv som jag är nu, jag har saker att göra hela tiden, läxor, jobb m.m. Men allting funkar så grymt bra för mig här, folk ger mig så många möjligheter, helt galet.

Som jag skrev tidigare så ska jag ta hand om Pauls hus medans han är på Big island i ett par veckor och sköta om hans katter. Var där nu i veckan så han kunde visa mig vad jag ska göra, och han introducerade mig till mina nya grannar. Det är en helt underbart vacker familj, med en dotter på 4 år och två pojkar som är runt 10 år. I vilket fall så vill dom att jag ska vara barnvakt åt deras dotter iallafall en dag i veckan, och hjälpa pojkarna med deras matteläxor. Så vi pratade lite om att jag kanske ska flytta in i deras hus sen när jag har vaktat klart Pauls hus!

Sååååå nice! Så då kommer jag bara betala jättelite hyra troligtvis!

 

I torsdags så campade jag med två gäster som bor här på hostelet... kan inte säga att det var min bästa campingupplevelse direkt. - inget tält, regn, kallt... hahahha, och igår så hade vi ett Beach party på samma strand som jag campade på dagen innan, vilket var nice, och jag sov där inatt igen... inget regn denna gång, men fortfarande kallt. Så jag känner mig allt annat än pigg just nu.

 

Har varit uppe i Iao valley i onsdags också, var där med en grabb som heter Mike och hans kompis Brandon.... båda är från california :)

 

Just ja... fikade med min kära expojkvän i tisdags också... vilket var trevligt... vi bråkar iallafall inte längre vilket jag antar är bra. Får se om jag ska träffa honom nästa vecka, det är lite komplicerat just nu dock.

 

Två av mina bästa vänner här har lämnat hostelet nu också :( Lyzz åkte till frankrike i måndags, och Clover åker till frankrike på tisdag... kommer sakna dom sjukt mycket....men men dom kommer tillbaka hit förr eller senare.

Senaste dagarna har jag mest hängt med Mike :) Får väl se hur det här funkar...

nu måste jag gå till skolan snart

kärlek till er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0