Delsteg 4/4 - 11 dagar kvar

Sitter på bussen hem från Stockholm, datanörd? Jo litegrann, men det är så brutalt tråkigt att åka buss ju.
Idag var jag på amerikanska ambassaden! Och jag har fått mitt visum beviljat!! :D :D Ska komma i början på nästa vecka!
Pappa skjutsade mig dit imorse, var där kl 8, och ställde mig i en kö utanför, dom kollade igenom så att jag hade med mig det viktigaste, sen fick jag gå igenom en såndär detektor som dom har på flygplatsen innan jag kom in i ambassaden. Det var görmycket folk där, så jag satte mig bland alla andra och väntade på att dom skulle ropa upp mitt namn, vilket dom slutligen gjorde.
Då gick jag fram till en av kassorna och så kollade dom igenom allt. Det kändes som om dom frågade ut mig mer än alla andra, hade en hel del frågor om mina tidigare USA vistelser. Sen så sa hon åt mig att sätta mig ner och vänta igen.
Efter ca 40 minuter så blev jag slutligen uppropad  igen, och då var jag ju supernervös att det skulle vara nåt problem med visumet... men hon sa bara att det blev beviljat och gav mig en informationslapp :D

Allt som allt tog det 2 timmar.

Det har varit en jättebra helg i stockholm, gosat med mina gostjejer <3 och tagit det LUGNT! (Tillskillnad från fredags i karlstad, lol) Sen fyllde jag år i måndags, så jag hälsade på hos pappa och åt tårta. Fick en kamera i present! Vattentät ner till 3 meters djup! YAY nu kan jag ta kort på mina fiskar och sköldisarna.
Sen hade Cindy och Tove bakat en jättesöt (bokstavligen) tårta åt mig! Cindy åt tårta så hon spydde hahhahaa, naw stackarn. Sen kom Ida och Alexandra också och hängde.

Hann både med att fika med Peter (korven) och hans bror samt kollega, och senare på dagen Åsa och Sassa! Kul att träffa sina gamla barndomsvänner lite :D

Jaha sista helgen i Karlstad nu då! Blir ju spännande. På fredag så kommer Vicky hem från Norge!<3 yaaay!
Sen måste jag flytta i helgen också, det är mycket nu! fast på ett bra sätt!

Kommentarer
Postat av: Vicky

Grattis till visumet, hjärtegull! Detta kommer ju bli skitbra ^^



SNART SES VI, yeeey :*

2009-07-16 @ 18:27:47
URL: http://vickypedia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0