Volcaanos


Flyget hit har gått bra, och allt annat också...

Okej så igår var det väl första riktiga dagen här. Vi råkade gå upp kl 4 på morgonen... för att Danne inte hade ställt om kl sen vi var i san francisco... tyckte väl att det var lite mörkt...
Iallafall kll 8,30 så följde vi med dom på hostelet ut på tur till den näst största vulkanen i världen...
Tog en stund att åka dit med vanen, vi åkte upp och upp och upp, tillslut var vi ovanför molnen... vi åkte upp till 10 000 feet (översätt någon??)
Där uppe blåste dag som bara den och var faktiskt riktigt kallt... hade bara en tjocktröja med mig, och sen började vi hika... först var det nerför och det gick ju lätt, jag tog täten typ haha, riktigt coolt var det också, kändes som man var ute o gick på mars, fast man var i en vulkan. Vi stannade halvvägs o tog lunch, sen var det vägen ut och det var raksträcka ett tag.. SEN började vi gå uppåt... okej det var nog inte den jobbigaste hike i mitt liv... eller kanske? men lite jobbigt var det allt :) vi gick hööööööööögt upp igen, fast det var skitcoolt. Tillsluut var vi framme vi bilarna, och då kändes det fan skitbra! Fast nu så vaknade jag nyss med v'ldig träningsvärk, så idag blir nog en lugn dag på stranden haha.
Snackade rätt mycket med han som hade turen, han heter Isac och är verkligen jättetrevlig, iallafall så sa han att han ska fixa ett jobb åt mig här på hostelet, fast jag har snackat med han som äger stället också och han sa att jag nog kan börja jobba här om två veckor, och då får jag ju bo gratis ;)

Well lägger upp bilder så snart jag kan..Hoppas ni har det bra i kalla sverige... !
pusspuss

Kommentarer
Postat av: Korven

Haj haj! Låter som ni har det nice. Är Danne med också? 10000fts är typ lite dryga 3 km ;)

Hare pra och hälsa!

2009-01-05 @ 06:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0