veckans nytt

Den har veckan har varit valdigt busy ocksa. Det ar mycket som har hant och mycket som jag faktiskt har fatt gjort. Skolan borjade i mandags, sa jag har haft fullt upp heeeela veckan.
Har 4 stycken kurser som jag laser det har aret.

Introduction to hospitality and tourism - Valdigt intressant kurs faktiskt, men lararen ar lite galen... eller alltsa hon ar kinesisk sa det ar lite svart att forsta vad hon pratar om ibland, plus att hon ar hysterisk nar hon pratar.

Front Desk management - Det ar nog den mest komplicerade av de kurser som jag laser, iomed att hon raknar med att vi har tidigare kunskaper fran hotellindustrin. Samma larare som ovan

Hawaiian studies - Ocksa en valdigt intressant kurs, bara det att lararen pratar pidgin engelska, allltsa hawaiiansk engelska, vilket kan vara lite svart att forsta for mig, men tids nog sa lar jag mig val att forsta :)

Engelska - Aven har har jag en lite smatt hysterisk larare... hon pratar mer om hur vi riskerar att fa F i kursen an hur vi ska klara av det... haha nej inte riktigt, men nastan, men det ar bra for mig att lara mig skriva engelska battre.

Har inte pratat sa mycket med dom som gar i samma klass som mig... men hanger en hel del med en kille som kallas for Ace... saaa rolig grabb, han ar kompis med en annan van till mig, och han har precis borjat plugga pa MCC ocksa.

saaa till resten av mitt lite smatt hysteriska liv... ;)
Har varit en del intriger... som det latt blir nar man bor pa ett hostel...
till att borja med kan jag saga att jag ar smatt forbannad, en kille fran Australien som jobbade har akte hem i torsdags morse... jag bryr mig inte sa mycket om att han akte, MEN han stal min longboard!!! ja, min rosa alskade longboard. Javla tjuv.

Jag flyttar ut om ca en vecka, lite mer. En kille som har arbetat har forut har ett hus nere vid havet som han bor i, och han ska jobba pa big island i 3 veckor (till att borja med) och han behover nagon som tar hand om hans hus och matar hans katter, vilket kommer vara JAG som gor! Sa jag far bo dar helt gratis! Han har tillomed en egen pool :D
Igar sa hande det oundvikliga. Traffade pa min expojkvan igar, lite konstigt... men vi ska ta en fika pa tisdag... far val se hur det kanns.

lovar att forsoka uppdatera mer och lagga upp lite bilder ocksa.
hoppas att allt ar bra dar hemma med er!
Alskar er
Peace and love,

Emily

Kommentarer
Postat av: Erik

Vilket kräkmedel till kille! HUR vågar han stjäla det allra heligaste? Skönt att få bo i hus:) Det blir som hemma fast annorlunda....:)



Sköt om dig



2009-08-30 @ 10:36:13
Postat av: Vicky

Fyfan vad värt med huset! ÅH :D

Låter som att allt går ihop för dig, sweetheart! Utom lolaustralienaren då, as till folk det finns alltså! :(



Förresten så har jag äntligen fått reda på hur det blir med mitt jobb... Dom vill inte ha kvar mig ;(

Mina chefer är as så det gör inte så mycket, vill ändå inte jobba för folk som inte uppskattar mig. Det enda som är drygt är ju att detta gör mina planer (bland annat dom jag har att komma och hälsa på dig <3) osäkra :/ Ska till Serbien och Montenegro i tre veckor nu så hoppas jag att det löser sig ordentligt med jobb sen när jag kommer tillbaka till Oslo så att jag slipper ställa in grejer :)

2009-08-30 @ 16:13:22
URL: http://vickypedia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0