busy week

Har varit på så dåligt humör dom senaste dagarna... tror det beror på hormonella orsaker, men även annat... Jag är såååå trött på att bo på hostelet. Så trött på att träffa nya människor som stannar 3 dagar. SÅÅ trött på att bli biten av löss varje natt och bli tvungen att vänja sig vid det. SÅ trött på att hela stället är så smutsigt. SÅ trött på att alla skyller på varandra så fort det är nåt fel. Det här stället brukade vara fullt av kärlek, men just nu är det bara såååå nedgånget. Jag känner mig bara så arg hela tiden när jag är här. Ok jag vet at jag är gnälligt och att jag kommer ångra att jag skrivit det här senare... men just nu är jag bara så trött på allt här. Missförstå mig inte, jag ÄLSKAR maui, och jag trivs som fisken i vattnet här, men inte på hostelet. Jag letar efter lägenheter varje dag... så jag kan flytta snart förhoppningsvis. Förutom detta så har det varit en aktiv vecka.

 Jag och Clover åkte upp till Iao valley i början av veckan, gud det är sååå otroligt vackert där uppe, den platsen har en sån otrolig energi, jag blir så otroligt lycklig och glad när jag är där. Vi hikade en bra bit, och bara fortsatte att gå, klättrade i träd, helt naturligt drogade av hur vackert det är. Sen gjorde jag en annan hike senare i veckan där vi klättrade ner för ett vattenfall, klättade på mangrove rötter... finns bilder på facebook från det :)

I torsdags så åkte jag och Keenan till Kihei för att skejta, har inte varit på min longboard på 6 månader, men det var intressant att åka igen ;) bara det att den INTE är lika snabb längre... måste smörja hjulen. Sen åkte vi hem till Marcus och hälsade på honom, hängde lite vid hans pool.

I fredags så gjorde jag en annan hike som heter ”Swinging bridges” det är en rätt så lång hike. Där man som namnet antyder måste gå över ett par broar som hänger över en flod. Sååååå häftig hike :D

Igår åkte jag och Josh runt west maui mountains på hans scooter. Hade en jättebra och rolig dag. Vi stannade vid en strand tog kort på en tants rumpa med min undervattenskamera. Sen åkte vi hem till Josh, drack vin och hängde lite med hans rumskompis Erin. Både Josh och Erin pluggar till att bli massageterapister. Så Josh gav mig en helkroppsmassage. Jätteproffesionellt och bra, sen åkte vi till hem till hostelet. Lyssnade på när Santi spelade gitarr, han är grymt duktig.

 Idag skulle jag och Rory egentligen åka till paia... men jag lyckades kidnappa honom till Little Beach istället. Hade en grymt bra dag. En yngre grabb lärde mig att hoppa och göra en backflip i vattnet. Jag lyckades men jag råkade hoppa rakt in i en annan tjej. Tur nog så skadade hon sig inte ;)

Ni får ursäkta språket.. har inte pratat svenska på länge nu, och hur man bygger upp meningarna på svenska. Skumt... men men. Imorgon börjar skolan! Är väldigt förväntansfull :) Saknar er därhemma. Och älskar er till tusen! KÄRLEK till er

Kommentarer
Postat av: Vicky

Fan vad tråkigt att du inte trivs där du bor, honey! Det är ju ändå ganska viktigt att ha något som man känner är ens hem. Finns det ingen kompis du kan flytta in hos tills du hittar något eget då?



Annars låter det helt fantastiskt därborta! <3

2009-08-24 @ 12:56:34
URL: http://vickypedia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0