Mitt nya liv i barcelona!

Okej, har inte haft tillgang till internet nu pa ett par dagar, men ska forsoka fa med allt som har hant de senaste dagarna.
I sondags sa flyttade jag ju in i mitt rum. Det kanns valdigt bra, rummet ar valdigt litet likasa lagenheten, men anda mysigt liksom. Dom jag bor med ar jattetrevliga, speciellt tjejen som agar lagenheten hon ar jaaaattesnall, har visat mig runt lite i Barcelona o sa.
Men det kanns varkligen skont att ha packat upp mina klader :)

I mandags sa borjade jag pa jobbet, det var ju inte sa svart att hitta dit eftersom jag redan hade varit utanfor dar jag jobbar. Sa forst fick vi en genomgang av Transcom, och sedan massa fakta om vad vi maste gora for att kunna jobba har i Spanien. Dom sa att vi var tvugna att ha ett NIE nummer, dvs ett nummer som ungefar funkar som ditt personnummer, och det ar valdigt vitkigt. Darfor var vi tvungna att igar typ ga upp jaaaaattetidigt, jag gick upp typ runt 5 for att stalla oss utanfor NIE kontoret och koa. Det ar namligen sa att dom bara delar ut ett visst antal NIE nummer per dag, sa man maste typ sta dar utanfor 2 timmar innan dom oppnar och koa.
Det var VERKLIGEN en process att fa sitt NIE nummer, i Spanien handlar allt om papper, papper och ater papper!
Forst fick vi ett papper som vi skulle ga med till poliskontoret, det skulle fyllas i... sedan skulle vi fa en stampel och ett inbetalningskort hos polisen, efter det skulle vi ga till en bank och betala in ett inbetalningskort som vi fick.
Sedan tillbaka till Poliskontoret!
GOSH sager jag bara!
Efter det till ett annat kontor for att fixa en annan sak.
plus att INGEN jag menar INGEN pa dessa stallen kan engelska! och jag sager att jag inte forstar spanska haha men dom bara fortsatter att prata pa spanska hahahahaha.

jaja, dom pa jobbet verkar valdigt trevliga. Fran borjan skulle jag vara pa ett projekt dar jag skulle salja ansiktsmasker. Men av nagon anledning sa blev jag tvungen att byta till ett projekt dar jag ska fa folk anlita ett foretag som ehter Solitar fondservice till att hjalpa dom att placera ut deras premiepension i fonder. Verkar lite krangligt, men betydligt roligare och battre an ansiktsmasker. An sa lange har jag inte ringt sjalv, utan samlyssnat, och folk har inte alls vart sa otrevliga som jag trott att dom ska. Men det ar val annorlunda nar det handlar om nagot sa seriost som deras PPM.
Mitt team verkar jattebra, bara massa skont folk, typ skejtare, och annat schysst folk :)

Har inte hunnit kolla runt sa mycket in Barcelona annu, har inte vart ute pa krogen eller nat an, igar slutade jag nio sa det var bara o ga hem o sova typ och sa upp o jobba vid nio idag.
sa vi far se till helgen!
Det ar inte sa varmt just idag. men det kanske blir battre snart, for de blaser ratt mycket idag.
hinner inte skriva saa mycket mer, men nu har ni iallafall en liten updatering om mitt nya liv har borta typ. Aven om allt ar lite virrigt sa gillar jag det iallafall :)
ha de bast!
love uu


Kommentarer
Postat av: lisbeth jäderberg

hej kul att höra att det gått bra med både arbetet och lägenheten. allt är bra här hemma med oss alla,är lite trött hade möte på jobbet igår som jag inte visste om, så jag fick ringa till danne och be han gå ut med hundarna, vilken tur han var i farsta och skejtade. nu skall jag titta på mina soöken på tv. sen är det natti natt puss och kram, saknar dig love u mamma

2008-03-05 @ 21:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0