Framme!

Ja nu har jag kommit fram... tankte bara meddela det till mamma eftersom hon var mer nervos an jag var imorse nar jag skulle aka.
Det gick bra med flyget o sa, sen tog ja en buss in till city och hittade tunnelbanan ratt snabbt. Kom precis till hostelet, det som ar jakligt trist ar att jag maste betala for alla 4 natter men jag ska bara stanna an... for att man maste avoka senaste 24 timmar fore, men jag fattade de som att jag kunde avboka resterande natter nar jag kom hit for att de skulle vara 24 timmar innan typ... men men det ar anda inte sa farligt dyrt typ 40 euro och jag far gratis lunch nu och gratis frukost imorgon iallafall.

Min forsta tanke ar att barcelona paminner mig valdigt mycket om san fransisco... forutom att alla talar spanska da, och det har hittils vart lite kommunikationsproblem for mig haha, speciellt pa hostelet.

jaja jag skriver mer sen... har lite o fixa o kolla , nu ska ja kaka lunch sen ska ja ut o kolla omgivningarna haha


Saaaa kanner val att jag ska gora en liten updatering nu nar jag har vart runt idag. Iallafall sa borjade jag kolla in omgivningarna har omkring vilket inte var saa mycket att se, knappt na folk alls. Sa jag tog tunnelbanan in till Catalunya, dar var det sjuuuukt mycket folk, skitnajs va de. Mitt forsta intryck av barcelona ar otroligt bra, sa vacker stad!! Lite som San fransisco men utan alla hiphopare haha. Jag gick ner till havet och tittade dar nere, sa fint jag blev helt glad. Jag har gatt runt sen kl 2 idag, gatt gatt o gatt, haha mina fotter ar helt doda, men de fanns sa mycket att se. Och jag hittade starbucks!! sa jag drack min forsta white mocha!
Massa skejtare overallt, sa jakla underbart. Gick forbi min arbetsplats ocksa for att se hur det sag ut dar, det ligger ju i WTC, som ligger precis vid hamnen, skitstort center med maaaasssa palmer utanfor, eller ja det ar ju palmer overallt har.
Kan inte riktigt fatta att jag ska bo har, blir glad nar jag tanker pa det. Dock har jag inte pratat med sa mycket manniskor annu, sa jag kan ju inte saga hur det ar pa den biten, det som ar lite jobbigt ar ju att man mest ser ut som ett fragetecken hela tiden eftersom man inte kan kataloniska eller spanska eller vad dom nu pratar.

Behover jag saga att jag ar i ett gladjerus typ? haha var en sot skejtare som flirtade lite idag ocksa, men NEEJ jag ska halla mig out of trouble jag lovar! :)

Tror jag far ga o lagga mig tidigt idag, ar helt jattetrott, efter att ha gatt upp 4 och sen gatt runt sa mycket idag. men somsagt, hittils alskar jag den har staden!
image11
Har ar WTC dar jag ska jobba, den runda byggnaden alltsa!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Shit vad spännande att du är där nu!! Kommer följa dig
flitigt här på bloggen!! Såå avis! Hoppas det fortsätter lika bra. PUSS

2008-03-03 @ 00:55:10
URL: http://hermelini.blogg.se
Postat av: lisbeth jaderberg

hej vad skönt att du kommit fram, hoppas det går bra på nya jobbet. allt är bra här hemma. tvättade igår, vädret har varit urdåligt, har torkat blöta hundar hela tiden. saknar dig det är så tyst här hemma, och ingen som hårar ner, förutom zeke och embla, kram och puss mamma

2008-03-03 @ 22:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0